Korona i rad od kuće ubrzali su digitalizaciju i povećali potražnju za razvojem novih aplikacija čak i u industrijama gde je to bilo skoro pa nezamislivo. S obzirom da Vam IT tematika nije primarni posao u toku dana pitate se koja je vrednost investicije u mobilnu aplikaciju, koje opcije postoje i koji su rizici.
Hajde da krenemo redom.
Imate stabilan biznis i želite da unapredite korisničko iskustvo svojim klijentima
Smatrate da bi izgradnja dubljeg odnosa s klijentima povećala njihovu lojalnost i smanjila kupovinu iz globalnih alternativa
Želite da smanjite ili potpuno eliminišete troškove koje imate za plastificirane kartice i skupu hardversku opremu za očitavanje (bar kod i QR kod čitače).
Konkurencija je već započela sa digitalnom transformacijom i ne želite da kaskate za njima ili čak želite da budete pioniri na tom polju
Želite da otvorite novi kanal za prodaju svojih rešenja na informativan i konsultantski način
Izgradite dublji odnos sa kupcima i pružite im izvanredno korisničko iskustvo
Povećate prodaju i profit tako što po automatizmu nudite komplementarne proizvode i usluge
Povećate svest o sopstvenom brendu čak i dok spavate
Diferencirate se u odnosu na konkurenciju i ponudite savremena digitalna rešenja
Informišete klijente o aktuelnostima u realnom vremenu pomoću ’’push notifikacija’’
Ok. Definitivno nam treba mobilna aplikacija. Kako ćemo onda da razrešimo dilemu s početka teksta?
Vaša dilema je zapravo ’’trilema’’. Zato što imate 3 opcije kada dođe do uvođenja mobilne aplikacije u Vaše poslovanje.
Prva opcija je najbrža, najjednostavnija i najjeftinija, a to je da počnete da koristite neku aplikaciju koja već postoji na tržištu i u velikoj meri rešava to što je Vama potrebno. Druga opcija je tzv. White Label rešenje gde biste preuzeli funkcionalnosti aplikacije iz prvog slučaja i brendirali kako Vama odgovara (što je naša topla preporuka). Treća opcija je da razvijate potpuno novu aplikaciju od nule.
Sledi nekoliko primera…
Opcija 1
Ovo je svakako najbrže, najjednostavnije i najjeftinije rešenje. Definišete potrebu koju imate, pronađete aplikaciju koja tu potrebu zadovoljava u velikoj meri, napravite nalog i krenete da koristite.
Daću Vam nekoliko primera…
Treba Vam aplikacija za zakazivanje sastanaka? Jednostavno, možete koristiti Calendly.
Treba da sinhronizujete dokumenta na svim uređajima u firmi? Možete koristiti Dropbox.
Treba da objedinite sve loyalty kartice na jedno mesto? Preuzmite TapTapp.
Ovo je svakako najbrže, najjednostavnije i najjeftinije rešenje. Definišete potrebu koju imate, pronađete aplikaciju koja tu potrebu zadovoljava u velikoj meri, napravite nalog i krenete da koristite.
Mana ovakvog rešenja jeste ograničena personalizacija. Na primer, kod TapTapp aplikacije možete brendirati svoju karticu (nalog), ali će to biti jedna od kartica koje su vidljive na aplikaciji..
Opcija 2
White label rešenje se sastoji od sledećeg: kompanija X koristi aplikaciju pod svojim brendom i logom, ali je tehnologiju i funkcionalnosti kupila od kompanije Y. S obzirom da kompanija Y već ima uhodane šablone za razvoj specifične aplikacije, kompanija X dobija svoju potpuno novu aplikaciju mnogo brže nego da je razvija od nule.
Na primer… Treba Vam aplikacija za loyalty program, ali ne želite da koristite postojeći TapTapp. Nema problema… Možete se dogovoriti da preuzmete njihovu tehnologiju i funkcionalnosti po White label modelu.
Ovo je drugo najbrže rešenje kada dođe do izbora mobilne aplikacije, a takođe štedi i ogromnu količinu energije i novca u smislu razvoja.
Small Title
Postoji mogućnost da svi podaci koji se prikupljaju budu vidljivi samo na Vašem serveru. Ključna razlika u odnosu na sva druga rešenja jeste što koristite tehnologiju koja je već doživela tržišnu komercijalizaciju. To za Vas znači da dobijate rešenje za koje se ispostavilo da radi, plus dobijate pomoć u održavanju aplikacije.
U to spada redovni apdejt sa novim tehnologijama (npr. kad Google, Apple i Android nešto promene, isporučilac White label rešenja radi to isto i pravi novi release aplikacije)… Na taj način dobijate pridruženog člana IT tima koji provereno zna šta radi, a Vi se možete fokusirati na svoj primarni posao.
Ključna razlika u odnosu na sva druga rešenja jeste što koristite tehnologiju koja je već doživela tržišnu komercijalizaciju. To za Vas znači da dobijate rešenje za koje se ispostavilo da radi, plus dobijate pomoć u održavanju aplikacije.
Opcija 3
To je ono od čega svaka kompanija polazi kad pomisli na razvoj sopstvene aplikacije…
Ali se onda na tom putu zaglavi sa tehničkim karakteristikama i raznim zahtevima za hiper-personalizacijom. Krajnji rezultat bude ili da odustanu od razvoja ili da ga papreno plate.
A o produženom vremenu za implementaciju da i ne govorimo… Trošak oportuniteta je nemerljiv!
Hajde da vidimo šta Vam sve treba za razvoj sopstvene aplikacije:
Implementacija korisničkog interfejsa i dizajna (UI i UX). Ovo se u mnogim situacijama pokazalo kao ključno (setite se kako je Facebook bukvalno ugasio MySpace).
Detaljna analiza funkcionalnosti, dizajna i prototipova. Zahteva besprekornu komunikaciju između timova marketinga, prodaje, IT-a i eventualno eksternog partnera koji će raditi na razvoju.
Integracija aplikacije sa postojećim sistemom, kao i integracija postojećih korisnika (ukoliko postoji stara aplikacija).
Izrada web sajta i razvoj aplikacije i serverskog dela.
Zaštita aplikacije i bezbednosni protokoli kako biste bili sigurni u slučaju hakerskih napada.
Pripremanje procesa, testiranje aplikacije i puštanje u rad. Plus, praćenje aplikacije u realnom vremenu i izrada analitike.
Poštovanje svih međunarodnih normi kada je u pitanju prikupljanje i skladištenje podataka krajnjih korisnika.
Small Title
Razvoj mobilne aplikacije opisan na ovaj način košta između 150.000 EUR i 200.000 EUR, a u zavisnosti od dodatnih personalizovanih funkcionalnosti (za koje se uglavnom ispostavi da nisu bile preko potrebne), vrednost investicije može da ide na 250.000 EUR, pa čak i više.
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.Sa druge strane, White Label rešenje štedi Vam ogromnu količinu novca (50-60%), vreme potrebno za izradu (i do godinu dana) i što je najvažnije dobijate rešenje koje je već testirano u praksi.
Small Title
Odličan primer je TapTapp aplikacija koja je lansirana pre 3,5 godine. Njihova iskustva i šablone možete iskoristiti kako biste brže i povoljnije dobili aplikaciju za iOS, Android i Huawei koja radi. Plus, web sajt u okviru paketa.
Nadam se da smo Vam na ovaj način dali kristalno jasan uvid u tematiku mobilnih aplikacija i da smo razrešili dileme s početka.
Ovo je sjajna prilika i da Vam detaljnije predstavimo TapTapp aplikaciju.
Izbacivanje papirnih kartica i skupe hardverske opreme poput čitača bar koda i QR koda. Sve to imate u aplikaciji na mobilnom telefonu i ne postoji nikakav dodatni ili ponavljajući trošak.
Takođe, ogromna većina ljudi telefon uvek nosi sa sobom. Sa TapTapp aplikacijom se neće desiti da korisnici zaborave kartice, pregovaraju oko utvrđivanja identiteta i time stvaraju redove.
Na taj način ne samo da im donosite savremena rešenja na mesta gde to do skoro nije bilo moguće, već im pružate i izvanredno korisničko iskustvo.
TapTapp aplikacija je za krajnje korisnike potpuno besplatna i nije potrebna nikakva registracija. Kompanije je takođe mogu preuzeti i uvrstiti u svoje poslovanje kao što koriste Google Drive, Zoom ili Calendly. Više informacija možete pogledati: ovde.
Small Title
Kompanije koje imaju potrebu za unapređenjem trenutnih digitalnih rešenja, automatizacijom cross-sellinga i povećanjem ugleda kroz sopstvenu aplikaciju, a pri tom ne žele da se kockaju sa razvojem aplikacije od nule, mogu iskoristiti naše iskustvo i znanje u razvoju TapTapp aplikacije.
Dobijate sve funkcionalnosti aplikacije koja je našla mesto na tržištu i pokazala se da radi. Plus, možete dodati i nove (ako se pojavi potreba).
Ovo rešenje je uglavnom interesantno trgovačkim lancima, lancima apoteka, modnim brendovima i svima onima koji imaju više maloprodajnih objekata. Zašto? Zato što oni imaju loyalty programe u svom portfoliju i najčešće ih sprovode na tradicionalan i zastareo način.
Ako se odlučite za TapTapp kao White label, naš tim bi delovao kao Vaše eksterno IT odeljenje ili kao pridruženi član postojećem IT-ju. Za više informacija možete nas kontaktirati ovde (link ka stranici kontakt).
Hvala Vam što ste izdvojili vreme da pročitate ovaj poduži tekst. Nadam se da je bio edukativan i da Vam je od koristi.